Wednesday, April 29, 2009

Trees of Ljubljana

Kot rojenemu Ljubljančanu mi je bilo čisto normalno, da je vse okrog mene zeleno - drevesa, vrtovi, sadovnjaki. Kako v resnici je Ljubljana (in tudi Slovenija) zelena, sem doumel šele v zadnjem letu, po vrnitvi iz Portugalske. Pa še večina tujih turistov, ki sem jih vozil s taxijem, mi je pravila, kako so navdušeni nad Slovenijo pred vsem iz 2 razlogov - zelo čista in tako zelena.




I was born in Ljubljana and for me it was always very normal, that it is green around me - trees, gardens, orchards. How in fact Ljubljana (and also Slovenia) is green, I figured out in last year, after coming back from Portugal. And the most of tourists, whom i was driving by taxi, were telling me that they were fascinated mainly of 2 reasons : so clean and so green.

Nasci em Liubliana e para mim foi sempre muito normal, que é verde em torno de mim - árvores, jardins, pomares. Como, de facto, Ljubljana (Eslovénia e também) é verde, antigei no ano passado, depois de voltar de Portugal. E a maioria dos turistas, a quem eu estava dirigindo de táxi, foram-me dizendo que estavam fascinados principalmente por 2 razões: tão limpo e tão verde.


Click here to see photos

Reblog this post [with Zemanta]

No comments: