Sunday, October 5, 2008

Bled

Location of the Municipality of Bled in SloveniaImage via WikipediaBeautiful sunny day, I was free. I took bus and went to famous lake Bled. As I am upset with roses, I thought I will take only photos of roses. Well, Bled is so wonderful place that I took photos of everything I liked. I took tourist train to go around the lake. I picked up on the castle. 'Fijakars' (coaches with horses) are only for rich tourists, I even didn't ask for price.
I didn't have time to go by boat on the island. Of cause I was eating famous cake 'cremshnitte'.


Lep , sončen ponedeljek sem bil prost. Nisem hotel čepeti doma. odšel sem na avtobusno postajo in pogledal, kam gre kakšen avtobus. Avtobus za Bled je imel odhod čez 5 minut , vstopil sem in čez kakšni 2 uri začel fotografirati Bled. najprej sem seveda nameraval slikati vrtnice. No ja, Bled je tako čudovit, da sem seveda slikal vse, kar mi je bilo všeč. Peljal sem se z vlakcem okrog jezera, se povzpel na Grad. Fijakarji so samo za petične turiste, sploh nisem vprašal za ceno. Ko sem razmišljal, da bi šel še s čolnom na otok, se je dan prevesil v pozno popoldne in tako pač nisem šel na otok. A znano blejsko 'kremšnito' (kremno rezino) sem si z užitkom privoščil.

Foi lindo dia ensolarado, eu estava livre. Tomei camioneta e fui ao famoso lago Bled. Como estou chateado com rosas, eu pensei que terá apenas fotografias de rosas. Bem, Bled é tão maravilhoso lugar que eu tirei fotos de tudo o que eu gostava. Tomei comboio turístico para ir ao redor do lago. Eu pego no castelo. «Fijakars' (carruagens com cavalos), são só para turistas ricos, eu ainda não pedi para o preço.
Eu não tenho tempo para ir de barco à ilha. De porque eu estava comendo bolo famoso 'cremshnitte'.

Slide Bled sept 2008


Reblog this post [with Zemanta]

No comments: